Відбулося громадське обговорення реформи старшої школи для Луганської та Донецької областей
У м.Дніпро відбулося громадське обговорення реформи старшої школи для Луганської та Донецької областей за ініціативи Міністерства освіти і науки та швейцарсько-українського проєкту DECIDE. У ньому взяли участь заступник начальника Сіверськодонецької МВА Овчарова Жанна та начальник Управління освіти Волченко Лариса.
Це заключний етап НУШ, який стартуватиме у 2027 році. Його пілотуватимуть протягом двох років, бо є потреба у вирішенні організаційних питань та вдосконаленні програм і майбутніх профільних напрямів навчання.
Для Сіверськодонецької міської територіальної громади, освітні заклади якої вже три роки працюють в режимі онлайн, а частина дітей знаходиться за кордоном та на тимчасово окупованих територіях, перехід на новий формат, який передбачає створення академічних ліцеїв, може призвести до скорочення закладів освіти з профільним рівнем навчання - старшої школи.
Губернатор Луганщини Артем Лисогор наголосив, що на вході до Стелленбоського університету в Південній Африці написано: «Аби знищити націю, не треба атомних бомб, – достатньо знищити освіту!», що ми повинні утримати наших дітей в їх рідних школах та зберегти вчителів, яким вони довіряють.
Він також акцентував, що основною проблемою після деокупації територій стануть діти, які нічого не знають про Україну.
Передбачається, що в академічних ліцеях на кожній паралелі має бути не менше 100 дітей. А це означає – деякі заклади освіти будуть об’єднаними для декількох громад. Для Луганської та Донецької областей – застосування такого підходу є дуже проблематичним, тож заступник міністра освіти Дмитро Завгородній пообіцяв, що до кожного регіону буде застосований індивідуальний підхід.
Результати досліджень, яке провели спеціалісти DECIDE, говорять про те, що більшість педагогів, учнів та батьків готові до таких змін.
Реформа «Нова українська школа» триває восьмий рік. Вона завершилася в початковій школі і продовжується в гімназії. Паралельно з цим відбувається активна робота над впровадженням у 2027 році реформи у старшій школі.
Передбачається, що з 2027 року запроваджується навчання за двома спрямуваннями. Академічним – поглиблене вивчення обраних предметів і орієнтація на продовження навчання в ЗВО, та професійним – здобуття професії.